Hverdagen.
Struktur på dit liv

Alle dage på Øse Efterskole starter med indtjekning, gåtur, morgenmad og morgensamling med vagtlæreren. Vi tror på, at frisk luft, morgenmad og fællessang er verdens bedste start på dagen.

Det er vigtigt, at du får noget ordentligt energi, derfor er morgenmad, frokost og aftensmad obligatoriske – du skal møde op til de 3 måltider.

I det år du er elev på Øse, er skolen dit hjem. I et hjem hjælper man til med mad og rengøring, så en del af din dagligdag er rengøring og hjælp med madlavning i køkkenet.

Der er brug for stille stunder på en efterskole. Derfor er der hver aften en times stilletid efter aftensmaden. Her skal du være på dit værelse og der skal være stille på skolen. Tiden kan bruges til lektier, læsning eller hygge med dine værelseskammerater. I stilletiden er der også mulighed for at bruge skolens lektiecafé.

Vi vil gerne, at du også bruger skolen om aftenen – og gerne sammen med dine kammerater. Der vil være en del planlagte aktiviteter, som du kan vælge at deltage i.

Dagene er lange og du bruger masser af energi. Derfor er det vigtigt, at du får din søvn. Gang-, værelses- og sovetider skal overholdes. Søvnforskning siger, at teenagere har brug for mellem 8 og 9 timers søvn – så derfor sover vi en time længere hele året!

Hvorfor gør vi det? Fordi det virker!
Læs artikel fra Lokalavisen og Politikken her: På-Øse-Efterskole-sover-de-længe

Kl. 07.30: Morgenmad og Morgengåtur

Kl. 08.20: Morgensamling i auditoriet

Kl. 08.35: Rengøring

Kl. 09.00: Undervisning

Kl. 10.30: Pause

Kl. 11.00: Undervisning

Kl. 12.30: Frokost + rengøring

Kl. 13.15: Undervisning

Kl. 14.30: Pause

Kl. 14.45: Undervisning

Kl. 15.30: Pause

Kl. 15.45: Undervisning

Kl. 17.30: Pause

Kl. 18.00: Aftensmad

Kl. 18.30: Stilletid

Kl. 19.30: Aftenaktiviteter

Kl. 20.30: Aftenskaffe

Kl. 21.15: Gangtid. Man skal være på sin værelsesgang.

Kl. 21.45: Man skal være på sit værelse.

Kl. 22.00: Vagtlæreren kommer rundt og siger godnat

Kl. 22.30: Ro på skolen

Følg med.
Facebook, Instagram eller Youtube

Vi vil så gerne snakke.
Giv lyd og vi vender tilbage hurtigst muligt.

Øse Efterskole / Sønderskovvej 130 Øse / 6800 - Varde / Telefon: 75298505 / Mail: kontoret@oese.dk

Kom til Orienteringsaften

Kom til rundvisning på Øse Efterskole til vores orienteringsaftener - du kan melde dig til eller har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til Michael Schweigler på 20348505.