Øse efterskole

Når du kører ind på gårdspladsen på Øse Efterskole, så får du følelsen af, at skolens bygninger omslutter dig, favner dig og tager dig i sin trygge favn. Stiller du dig ved skolens flagstang midt på gårdspladsen, kan du se hele skolen.

Øse Efterskole ligger nordøst for Varde midt i den smukke vestjyske natur.

Hvis du kommer østfra, kan du køre på en god og bred sikker vej ved at tage afkørsel 73 Korskro mod Varde og så Øse.

Øse Efterskole arbejder bl.a. sammen med Kulturskolen Esbjerg, MGK Syd og The Animation Workshop Viborg. Øse Efterskole har også et netværk i Prag med skoler og institutioner.

Der er gode busforbindelse til både Varde og Grindsted. Skolen har egen busholdeplads ved skolens indkørsel.

Øse Efterskole

• er mulighed for 12 kreative timer om ugen.
    Du er selv med til at sammensætte dit eget skema
    Du har 8 timer på din linje og 4 valgfagstimer.
  • er faglige udfordringer for alle.
    Derfor har vi niveaudelt undervisning i dansk, matematik og engelsk.
  • tilbyder en eksamensfri 10. klasse.
    Klassen arbejder bl.a. med innovation, entreprenørskab og iværksætteri.
  • og vi har en gratis Office-pakke klar!
    Hvis du ikke har det i forvejen, kan du få hele Office-Pakken gratis på Øse Efterskole. Du skal selv medbringe en bærbar computer, enten Mac eller PC – dog ingen Chromebook. Den stationære må blive hjemme med mindre du har valgt FA&IT linjen

Øse Efterskole er funderet på frisind. Det betyder for os, at vi anerkender det andet menneskes ret til frit at tænke, tro og tale – og til frit at vælge livsform. Det betyder ikke, at vi er holdningsløse – tværtimod. Vi arbejder på at lære dig, at du ikke kun skal kæmpe for din egen holdning, men også for andres ret til at have en anden opfattelse.

Vi har kønsneutrale værelser

Hvorfor har vi det? – Fordi vi er et billede på Danmark og de ting der rører sig!
Læs artikel fra Jydske Vestkysten her: Efterskole tilbyder kønsneutrale værelser til sine elever

Vi sover længe hele året

Hvorfor gør vi det? Fordi det virker!
Læs artikel fra Lokalavisen og Politikken her: På-Øse-Efterskole-sover-de-længe

Koncerter på skolen

Følg med.
Facebook, Instagram eller Youtube

Vi vil så gerne snakke.
Giv lyd og vi vender tilbage hurtigst muligt.

Øse Efterskole / Sønderskovvej 130 Øse / 6800 - Varde / Telefon: 75298505 / Mail: kontoret@oese.dk

Besøg os

Kom til rundvisning på Øse Efterskole. Meld dig til en af vores orienteringsaftener og dage.